La jornada del diumenge 19 de juny ha clarejat a la plaça Concòrdia amb els primers voluntaris disposats a traçar les primeres línies del dibuix de la nostra catifa. Aquesta iniciativa celebra aquest any el 10è aniversari de la seva construcció al centre de la plaça, a càrrec de parroquians i veïns de les Corts. Aquest any s’ha basat en un detall de l’Últim Sopar en ceràmica fet per les religioses benedictines del monestir de Sant Benet de Montserrat.

Des de les 6 del matí un grup de voluntaris ha dibuixat amb guix les línies bàsiques del dibuix. Tot seguit, s’han perfilat aquests contorns amb substrat universal. Posteriorment s’han unit més persones a les tasques, fonamentalment guies i scouts de l’Agrupació Santa Maria del Remei i parroquians. L’última fase ha consistit a emplenar aquests buits amb els 3000 quilos de sal, acolorida prèviament al llarg d’una setmana amb una màquina mescladora i pigments de dotze colors.

Amb un descans cap a dos quarts de vuit del matí, els voluntaris han acabat la catifa sobre dos quarts de vuit del migdia. El resultat final ha estat una catifa de 27 metres de llargada per 20 metres d’amplada al centre de la plaça Concòrdia per a la processó de la tarda.

La processó a les sis de la tarda ha estat encapçalada per la bandera de la Parròquia seguida per una nena de Primera Comunió i la bandera de l’Agrupament Santa Maria del Remei amb els nois i noies de Guies i Scouts d’Europa. La creu processional va obrir pas a la Custòdia sota pal·li. Aquest estava portat per sis joves de la Parròquia, acompanyant la Custòdia amb el Santíssim Sagrament en mans del nostre rector mn. Joan i amb el nostre coadjutor mn. Pau i mn. Joan S., rector de l’església de Santa Tecla i arxiprest de Sarrià. Després del recorregut per la catifa, s’ha exposat el Santíssim Sagrament a l’altar col·locat a la portada de l’església, i posteriorment s’ha beneït amb la Custòdia els assistents i tot el barri de les Corts.

Finalment, l’Eucaristia s’ha celebrat a l’interior de l’església, amb la presència de l’Agrupació de Guies i Scouts d’Europa de la nostra Parròquia i el seu magnífic cor.