La Veu de la Parròquia

www.parroquiaremei.org
III Diumenge durant l’any
24 de gener de 2021

SETMANA UNITAT DELS CRISTIANS. Estem dins de la setmana de pregària per la unitat dels cristians. El 1935, l’abbé Couturier va promoure la Setmana Universal de Pregària per la Unitat dels Cristians. A Barcelona va arribar el 1954 per iniciativa del reverend Rosendal: catòlics i protestants es reuniren, per primera vegada, per reflexionar i per pregar junts. Actualment promouen la Setmana de Pregària el  Pontifici Consell per a la Promoció de la Unitat dels Cristians de la Santa Seu i la Comissió Fe i Constitució del Consell Mundial de les Esglésies. Cada any els textos són preparats per grups diversos. Durant la setmana es convida les esglésies a pregar juntes per arribar a la plena unitat volguda per Crist.

A Barcelona, des del 1995, es va convenir d’inaugurar la Setmana de Pregària a la Catedral de Barcelona amb la participació de totes les confessions cristianes. El moviment ecumènic és un fet pensat, nascut i potenciat des del propi cristianisme. És la reacció de molts cristians i de moltes esglésies i comunitats cristianes davant l’escàndol de la desunió dels seguidors de Jesucrist. La unitat dels cristians, avui, no és vista com una fita a aconseguir, mitjançant el pacte i l’entesa de les diverses confessions cristianes. Es desitja, més aviat, com la realització d’una voluntat expressa i específica de Jesús. Però es vol realitzar pels camins i en els moments que Ell mateix voldrà.

Estem en una societat canviant, una societat cada cop més plural. La resposta que hem de donar els cristians ha de ser el testimoni del nostre amor i de la nostra unitat. No per motivacions polítiques, sinó per fer veritat allò que Crist diu en el Sermó de la Muntanya de l’Evangeli segons Mateu: «Benaurats els constructors de la pau, perquè seran anomenats fills de Déu».

NOU PERSONAL A LA PARRÒQUIA. Des de començament d’any, hi ha hagut alguns canvis a la parròquia. Les secretàries que ajudaven a les feines administratives, la Maria Carme i la Trini, han deixat de treballar a la nostra parròquia i agraïm de debò la feina que han fet durant tots aquests anys.

Hem contractat una nova secretària, la Gemma Pujol, que farà aquestes feines de despatx, com a administrativa, i a més, de sagristana. Treballarà a la parròquia totes les tardes dels dies feiners de 17 a 20h.

NOUS HORARIS DE DESPATX I D’OBERTURA. En comptar amb una persona contractada totes les tardes de dilluns a divendres, que arriba a les cinc de la tarda, podrem, a partir d’ara, tenir l’església oberta des de les 17 fins acabar la missa del vespre, fins les 20:45h. També, veient les noves necessitats i la situació que ha provocat la pandèmia, hem canviat una mica l’horari de despatx, que seguirà essent els dimarts i dijous, però ara de 17:30h a 19:30h, per tenir temps d’obrir l’església i atendre la missa vespertina sense neguits ni preses.

SET DIUMENGES SANT JOSEP. Per preparar la festa de sant Josep que se celebra el 19 de març hi ha diverses devocions populars i oracions. Una d’elles són els set diumenges de sant Josep. Sant Josep va ser l’espòs de la Mare de Déu, que infantà virginalment a Jesús. Són moltes les maneres que han tingut els cristians al llarg de la història per manifestar la seva devoció. Sembla que la celebració de la seva festa el 19 de març va ser adoptada pels franciscans el 1399, seguit pels dominics una mica després. El Papa Pius IX, atenent peticions d’arreu del món, va declarar a Sant Josep com a patró universal de l’Església el 8 desembre de 1870. D’això fa 150 anys, i el papa Francesc ha volgut fer-ne ressò amb una carta apostòlica sobre sant Josep intitulada Patris Corde. Una d’aquestes pràctiques de pietat popular que actualment ajuda a molts cristians són els set diumenges de sant Josep.

Es tracta de dedicar els set diumenges anteriors recordant i pregant amb els principals goigs i dolors de la vida de Sant Josep. En concret, va ser el Papa Gregori XVI qui va fomentar la devoció dels set diumenges de Sant Josep, concedint moltes indulgències; però S.S. Pius IX els va donar actualitat perenne amb el seu desig que s’acudís a sant Josep, per alleujar la llavors aflictiva situació de l’Església universal. A Devocions.info podeu trobar diversos goigs i pregàries de la devoció popular sobre sant Josep.