La Veu de la Parròquia

www.parroquiaremei.org
Diumenge XI Ordinari
16 juny 2024

ADORACIÓ CONJUNTA. El dimarts 18 de juny tindrà lloc una adoració conjunta dels grups d’Emaús i Effetà a les 20:45h. Tot seguit hi haurà un testimoni. L’adoració està oberta a tota la parròquia.

XERRADA PARROQUIAL. El dimarts 25 de juny, a les 19h, tindrem la xerrada parroquial a càrrec del nostre rector Mn. Joan Costa sobre la Carta del Papa Francesc amb motiu del 150è aniversari del naixement de Santa Teresa de l’Infant Jesús.

GRUP DE MATRIMONIS. El dijous 27 de juny, a les 21h, reunió de matrimonis joves.

ORDENACIÓ DE DAVID LUCENA. El diumenge 16 de juny, a les 18h, serà ordenat com a diaca el que ha estat el nostre seminarista David Lucena, a la Basílica de la Sagrada Família, juntament amb altres cinc seminaristes: Joan Piñol, Javier Casals, Guillem Lisicic, Santi Claret i Xavier Campmany. Preguem per ells, perquè trobin suport i enforteixin la seva fe en aquesta nova etapa.

UNA VISITA PER LA PARRÒQUIA.
Continuem amb el nostre recorregut per elements destacats de la nostra parròquia.
ELS APÒSTOLS A LA PARET DEL FONS DE L’ALTAR MAJOR
En el frontal del Presbiteri estan representats els Dotze Apòstols, dues fileres de tres apòstols a banda i banda del cambril de la Mare de Déu del Remei, sota arcades de mig punt. El nombre dotze evoca les dotze tribus d’Israel. Van ser escollits un a un per Jesús per complir la seva missió, fins i tot Judes acompleix el seu paper d’entregar Jesús. Judes es troba en un racó, girat d’esquena a les imatges sagrades i a l’altar, actitud amb la qual revela la seva traïdoria, tot portant una bossa de monedes a la mà. Tots els apòstols tenen el nom inscrit en llatí al peu de les imatges. Cal destacar la figura de Pere, representat com un ancià venerable que té a la mà la clau del Regne. Els apòstols van ser testimonis de la institució de l’Eucaristia en el darrer Sopar del Dijous Sant, en què Jesús els fa continuadors de la tradició eucarística. Per això l’església celebra cada diumenge la presència viva de Crist entre nosaltres. Els autors d’aquestes pintures són Bárbara Bibiloni, Tomàs Barceló i Francesc Grimalt, prenent com a models alguns feligresos, l’anterior rector (apòstol Andreu) i a ells mateixos. A sota d’aquest retaule colorista, dins de medallons, com si es tractés de marbres incrustats, s’hi disposen els símbols dels quatre evangelistes: l’àngel de Mateu, el lleó de Marc, el toro de Lluc i l’àliga de Joan.