Al voltant de dues-centes cinquanta persones han assistit a la Parròquia de Sant Vicenç de Sarrià, amb motiu de la festa del Beat Pere Tarrés. La celebració ha tingut lloc aquest 30 de maig, dia del naixement i ordenació del Beat Tarrés. Enguany, el bisbe auxiliar de Barcelona Javier Vilanova ha presidit la celebració, acompanyat de setze concelebrants. Entre aquests, el rector de la parròquia Mn. Joan Obach i el vicepostulador de la Causa de Canonització i Director Espiritual del Seminari Conciliar de Barcelona, Mn. Pere Montagut.

Presents a la festivitat

A l’inici, Mn. Obach va saludar als assistents amb el goig de recuperar aquesta celebració, minvada els dos darrers anys a causa de la Covid. Tal com va dir, «recuperar aquesta celebració és un estímul per al barri de Sarrià, per a la medicina, per als joves i per als mateixos preveres».

Aquesta estima pel beat es feia palès entre els assistents on hi havia una representació de les diferents entitats relacionades amb el beat. Destacaven els seminaristes i formadors del Seminari Conciliar de Barcelona, també representants de l’Associació de Metges Cristians de Catalunya, la Federació Cristians de Catalunya, la Fundació Pere Tarrés i de Càritas Diocesana de Barcelona. No hi va faltar tampoc el regidor del districte de Sarrià-Sant Gervasi, Albert Batlle, així com, representants de l’Organisme Benèfic Assistencial (OBA), fundat el 1946 pel beat Dr. Pere Tarrés i el Dr. Gerard Manresa.

També van ser presents els joves dels joves de la parròquia de Sant Vicenç i de la Fundació Pere Tarrés. Aquests van amenitzar la celebració amb música al costat dels joves de la parròquia de Sant Vicenç i de la coral del seminari barceloní.

Un llegat ple de fruits

En el moment de l’homilia, el bisbe Javier va exaltar el llegat del beat Tarrés i els fruits que va deixar a Sarrià i a la diòcesi. Va subratllar l’exemple de caritat en la seva actitud de vida i a través de l’Obra Benèfica Social, «una obra i treball que han anat creixent i han donat tants fruits i tantes persones implicades». Va agrair de tot cor aquest treball caritatiu dels voluntaris, metges i tots els implicats en aquesta «missió d’ajuda fraterna».

També va mencionar els sanitaris que «defensen la vida» i els «milers i milers de joves que cerquen en el Crist». «És un goig viure la fe amb els joves i veure com els seus ulls s’omplen de llum per haver trobat Jesucrist», va dir.

Abans d’acabar, el bisbe Vilanova, va convidar a tots a posar-se amb confiança en mans del Senyor i a ser generosos. «Una generositat que s’ha de renovar cada dia dient: “Sí Senyor, aquí em tens”», va dir.

En acabar la celebració, es va fer una processó fins al sepulcre del Beat on es van cantar els Goigs i es van venerar les relíquies.

Texto: Església Arxidiocesana de Barcelona

(Ver fotos en https://esglesia.barcelona/actualitat/sant-vicenc-de-sarria-celebra-la-festivitat-de-pere-tarres-2/)