Com cada any, en aproximar-se els dies de Nadal, l’Església té una especial preocupació pels més vulnerables de la societat. Crist, que es va fer pobre per enriquir-nos amb la seva pobresa, ens manifesta la grandesa del seu amor i vol que, en acollir-lo, el fem extensible a tots els que ho passen malament. Per això son dies que han de remoure la nostra consciència i obrir-nos a les necessitats dels altres. No oblidem que la Caritat és la llei fonamental de la nostra Fe, i una dimensió intrínseca de la vida de l’Església. Per aquest motiu hem organitzat una Campanya de Nadal, per donar suport a algunes iniciatives que s’han adreçat a nosaltres:
– Fins ara ateníem unes 10 famílies amb targetes moneder per anar a comprar al supermercat els aliments més bàsics, però des del proper mes, haurem d’atendre unes vint famílies més del nostre barri, amb un cost mensual d’uns 1800€. Caldrà fer front a aquesta despesa mensual. Ho podeu fer a través de donacions al compte de la parròquia, o bé domiciliant les vostres donacions. Podeu també apadrinar una família mensualment, amb el cost d’uns 75€/mes.
– Recollida de roba per adults, homes i dones, nova o en molt bon estat (perquè als necessitats no els podem donar les nostres “sobres”), per al Centre Assis, del nostre Arxiprestat. Trobareu dos contenidors al peu del presbiteri per a deixar-ho.
– Necessitem voluntaris i voluntàries que ajudin a l’atenció de les famílies que s’adrecen a la parròquia, per augmentar l’equip de Caritas parroquial, amb la dedicació d’un parell d’hores un dijous al mes. A més, si algú té coneixements informàtics, caldrà anar incorporant a la base de dades de Caritas les fitxes de les persones ateses, a horari a convenir.
– Comencem un Servei d’ocupació laboral per a gent sense feina, amb el suport de Caritas diocesana, dos dilluns al mes, pel matí de 10 a 12h. Per la qual cosa es necessitaran 4 ordinadors portàtils i una impressora, per a les classes i l’accés a internet.
– Per aquest Servei d’ocupació caldrà un parell de voluntaris o voluntàries que rebin les persones que vinguin a les sessions de formació. La dedicació seria de dues hores quinzenalment, en dilluns al matí.
– Regals pels nens ucraïnesos a Barcelona. Col·laborem amb l’associació Sos Ucraïna, i ens han demanat regals de reis pels infants i les famílies, normalment dones i els seus fills. Per facilitar-ho han demanat que sigui en diners i no en espècie, perquè els és més fàcil obtenir el que han escrit en les cartes als reis que han fet aquestes famílies. Podeu fer l’ingrés als comptes de la parròquia amb el concepte Regals Sos Ucraïna, o donar-ho directament al despatx parroquial.
Comptes de la parròquia: La Caixa ES50 2100 0813 6202 0006 0296
Banc Santander: ES21 0075 1085 6706 0010 2650