EL RAMAT PROTEGIT I ALLIBERAT
EL RAMAT PROTEGIT I ALLIBERAT

Crist, el bon pastor, ens anima i ens guia per anar més enllà. Més enllà d'una vida més o menys bondadosa, laboriosa, compromesa en compartir una mica del que és nostre i assolir un món millor. Per això no fa falta ser creient. En canvi, el bon pastor, Jesús, espera la nostra total adhesió amorosa cap a Ell. Això vol dir deixar-nos guiar, seduir i regir pel seu bàcul i per la seva voluntat. De la mateixa manera que hi ha una vida eterna hi ha també una mort eterna, de la que les ovelles de Crist estem totalment alliberades: "mai es perdran ni ningú me les prendrà."

Cadascú de nosaltres som l'Església que camina en la fe i en el testimoni, enmig de dificultats i sofriments cap a la Pàtria eterna. La "immensa multitud" de l'Apocalipsi que ve a fer-nos companyia és l'Església triomfant com a prova de la universalitat de la salvació ja assolida. Entre ells i nosaltres hi ha una comunió profunda; els "escollits" intercedeixen per nosaltres. Enmig d'un món fred i hostil al testimoni de l'Evangeli i en temps anticristians hem de mirar a tants germans que ja han triomfat en el compliment de la seva missió i en la confessió de la fe. Meditar en la vida eterna i en el paradís és el més propi de la nostra vida cristiana. L'esperança de tenir un lloc entre els sants en l'eternitat és el record secret que portem sempre mentre estem en aquest pelegrinatge terrenal.

Davant del perill del mercenari que fuig i deixa a les ovelles a mercè del llop o del malfactor; el veritable pastor afronta amb valentia el perill per salvar el ramat. Aquest és Crist que, en la seva Pasqua, demostra ser el bon pastor que dóna la vida per les ovelles. Jesús ens coneix i el coneixem. És el primer que ens ha cridat des d'una unitat profunda entre Ell i nosaltres. La seva veu és única i s'escolta no amb les orelles sinó amb el cor obert. Déu té una veu única per a cada un de nosaltres. Caldrà ser previnguts i no caure en mans dels falsos pastors que no busquen el bé espiritual sinó l'aprofitament de les ovelles disperses i dividides. Si seguim el bon pastor el Senyor ens promet dos fruits. El primer: "Jo els dono la vida eterna; no es perdran per sempre". Com més anys complim més naturalment ens acostem a la mort. Un dia la nostra vida s'acabarà, deixarem de respirar, tot s'aturarà. Deixarem les nostres cases, la nostra família, els nostres amics i coneguts. Davant la nostra mort Jesús ens diu que ens donarà vida eterna, que la nostra mort, que la nostra destrucció no serà per sempre. És la promesa que inclou el nostre Baptisme com a gràcia des de la que tot s'explica.

I el segon fruit: "ningú me les prendrà de les mans". Estem, doncs, protegits. Jesús no ens diu que no tindrem malalties o problemes; tristeses o dificultats. Estar a la seva mà és estar recolzats en la seva fidelitat, en el seu amor i en la seva llum per sempre, passi el que passi. Els nostres patiments d’aquí s’acabaran, en canvi, l'alegria que Jesús ens donarà no té fi. Tan gran és l'amor de Déu envers nosaltres que, a més de ser pastor, és també aliment i menjar que ens deslliura dels pecats. A la vostra mà Senyor aprenem a viure, de la vostra mà aprenem a caminar, per la vostra mà aspirem al Cel.

Mn. Pere Montagut, rector.

Rep totes les nostres novetats al teu correu electrònic Subscriu-te