Salutació del Rector

"Anuncieu a tot el poble aquest missatge de vida" (Ac 5,20).

Benvolguts feligresos, veïns i internautes que heu trobat el portal d'aquesta comunitat parroquial de Santa Maria del Remei de les Corts, sigueu benvinguts.

Som una Parròquia més que centenària alhora que jove. Plena d'història llaurada amb la fe de tants que han procurat un lloc en el qual celebrar la fe catòlica al pas de les generacions i enmig de les més variades vicissituds històriques.

Amb la inauguració d'aquest portal creuem avui un nou llindar. Et convidem a que t'hi acostis i descobreixis la vida de moltes persones, organitzades en diverses iniciatives, reunions i grups. Abans que res la prioritat és l'Obra de Déu, l'obediència joiosa al manament de Crist: Aneu i feu deixebles, i molt d'amor a l'Església, que és l'espai sagrat que Ell ens ha donat per a que fem l'experiència de passar per aquest món sembrant l'alegria de ser cristians, que és com fer de tota realitat temporal una avançada del Cel.

Ja veuràs que no estem desconnectats. Ens interessa tot el que hi ha de bo, que és molt, en el camp de l'Església on tots treballem amb humilitat. Units al nostre Papa Francesc, al nostre Bisbe diocesà, a les parròquies, moviments, associacions i tants grups apostòlics. El Senyor Jesús ens vol així: custodiant una comunió preuada que ha costat la Sang preciosa del seu costat obert a la Creu.

Val la pena mostrar al món que una Parròquia és un lloc privilegiat de comunió. En ella s'entrecreuen un munt de vivències, d'edats, d'oportunitats, d'iniciatives... que tenen una única clau de comprensió: la fe celebrada, creguda, viscuda i pregada. També ens mou l'esperança de que tot té molt més gust del que som capaços de donar-li amb la nostra dedicació. I, finalment, la caritat ho madura tot com el fruit preciós del pas de Déu per la nostra existència. Precisament en acabar l'Any de la Fe neix aquesta pàgina carregada de futur perquè el més nostre és mirar cap endavant, cap al que Déu vol fer, cap al que Crist ens inspiri, cap a on l'Esperit Sant ens porti.

Aquí, els habituals, els que ens veiem sovint a l'església i pel barri de les Corts tindrem com una nova plaça en què intercanviar, adonar-nos i entrar, si cal, per col·laborar. Això ens obligarà, com agrada dir al Sant Pare, a baixar del balcó de la comoditat per preguntar-nos: "I jo, què puc fer? ". D'altres, passats els anys de la gran activitat, podreu admirar de quina manera la Parròquia segueix sent una terra fecunda, un gran jardí cuidat per la divina Providència.

I els que casualment heu dedicat uns minuts a conèixer aquesta comunitat de Santa Maria del Remei de les Corts, només dir-vos que val la pena creuar el llindar d'aquest temple, construït i reconstruït per molts que han cregut que en l'Església i amb ella és possible transformar aquesta vida al pas de l'alenada d'aquella antiga Paraula totpoderosa que va crear el món i que avui torna a ser nova per recrear-lo contínuament.

Aquí en tindràs una mostra.

Mn. Pere Montagut Piquet, Rector

Rep totes les nostres novetats al teu correu electrònic Subscriu-te