Coneix la teva Parròquia
Som l'Eglésia Catòlica

image

Catòlic significa “universal” i s’anomenen així els membres de l’Església Catòlica unida al Papa com a bisbe de Roma, successor de l’Apòstol Sant Pere a qui Crist va donar el primat sobre els Apòstols.

S’és catòlic de cor quan no solament s’ha rebut el Baptisme i altres Sagraments sinó quan es roman inserit a l’Església, participant activament en la seva missió. Catòlic és el qui exerceix el seu sacerdoci baptismal santificant-se i santificant el món mitjançant la seva participació en el culte diví, de manera especial a la Santa Missa i als Sagraments.

Així, com a catòlics, assistim a la Santa Missa el més freqüentment possible, rebem en ella la Sagrada Eucaristia, ens esforcem per conèixer l’Evangeli, per rebre formació, per viure en Gràcia de Déu i ser testimonis fidels des de l’estat de vida en el que Déu ens ha volgut. Participant de la reialesa de Crist i treballant per construir un món segons els designis de Déu, la nostra presència en el món s’imposa com a necessària, no només com a espectadors sinó com a actius protagonistes. La nostra participació activa en la vida pública, portant capa Crist la marxa de la societat, ens fa testimonis de l’amor de Déu que crida tots a conèixer el seu Fill i que dóna la vida eterna als qui creuen en Ell.

imageLa Parròquia és una comunitat de fidels constituïda de manera estable en l’Església particular o diocesana, l’atenció pastoral de la qual, sota l’autoritat del Bisbe diocesà, és encomanada a un Rector com a pastor propi. La Parròquia realitza la funció integral de l’Església, ja que acompanya les persones i famílies al llarg de la seva existència, en l’educació i creixement de la seva fe com a centre de coordinació i d’animació de comunitats, de grups i moviments eclesials. Mitjançant la celebració Eucarística i els altres Sagraments es fa present de la manera més palesa la comunió de i amb l’Església. La Parròquia ve a ser el lloc de trobada, de fraterna comunicació de persones i de béns, superant així les limitacions que són pròpies de les petites comunitats.

No podem viure aïlladament la nostra fe. Ni tan sols una comunitat cristiana pot ser autònoma. La Parròquia és el signe més proper de la realitat de l’Església. És la presència de l’Església mateixa en les nostres vides. La paraula “Església”, del grec, significa “assemblea”. Per extensió, acostumem a anomenar “església” al temple on ens reunim per pregar. Allà es reuneix l’Església. La vocació del cristià a la salvació és, també, una vocació a ser membre de l’Església.

La vida cristiana no és un conjunt de creences, encara que aquestes siguin molt bones. No és tampoc un simple “porta’t bé”. Crist ens va deixar la vida del seu Cos que és l’Església com a única manera per a ser fills de Déu. A través d’ella, com un canal, rebem la Gràcia dels Sagraments que ens santifiquen. En ella, vivim la comunió d’amor que ens uneix a Crist, a través dels germans, en ella ens alimentem de la paraula de Déu que ens fa lliures. Per ser cristians necessitem, doncs, de la comunitat.

La Parròquia ens acompanya en el nostre camí de salvació.

Rep totes les nostres novetats al teu correu electrònic Subscriu-te